سامانه های اداری

سامانه جامع خدمات الکترونیک 

افزایش تقاضای اخذ امتیاز نشریات سبب ضرورت اطلاع رسانی جامع در خصوص شرایط و مراحل اخذ امتیاز نشریات و بررسی قوانین و آیین نامه های مربوطه گردیده است . لذا معاونت امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اقدام به الکترونیکی نمودن فرآیند درخواست مجوز نشریه نموده است .همچنین متقاضیان می توانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی ، ازنحوه رسیدگی به پرونده خود تاحصول نتیجه از همان طریق مطلع شوند .

مهمترین ویژگی های این سامانه  :

  • امکان تولید ،ویرایش ،جستجو و دسترسی به فهرست درخواست ها بر اساس  نوع مجوز ،نام متقاضی ،نام مدیر مسئول،دفتر مرکزی رسانه،گستره توزیع
  • امکان تولید ،ویرایش وجستجو و دسترسی به فهرست مجوزها بر اساس  نوع مجوز، شماره مجوز،تاریخ مجوز ، زبان رسانه، گرایش رسانه ، صاحب امتیاز،گستره توزیع و.....
  • امکان تولید و نمایش اخبار مربوط به سامانه
  • امکان تولید و نمایش قوانین  مربوط رسانه ها
  • امکان ثبت نام افراد حقیقی و حقوقی در سامانه
  • قابلیت ثبت درخواست مجوز رسانه (چاپی ،الکترونیکی)
  • امکان اعلام وصول نشریه توسط چاپخانه
  • درج اعلام وصول نشریه توسط صاحب امتیاز
  • ثبت مجوز های قدیمی (چاپی ، الکترونیکی)
  • امکان ثبت اطلاعات خبرنگاران اعم از شغلی ،تحصیلی ، سوابق ،آثار ،دوره های مرتبط ،جوایز ،عضویت در انجمن و...
  • ثبت درخواست ارزیابی رتبه رزونامه نگاری خبرنگاران
  •  امکان ثبت فهرست افراد بیمه شده ی رسانه
  • ثبت دفاتر سرپرستی
  • امکان تغییر وضعیت صاحب امتیاز رسانه
  • امکان ثبت اطلاعات مالی رسانه
  • ثبت اطلاعات تماس رسانه
  • درج قرارداد سامانه اشتراک نشریات
  • درج درخواست صدور نامه های حمایتی
  •  درج درخواست صدور پروانه فعالیت دفتر رسانه
  • امکان ارزیابی آشنایی با قانون مطبوعات(شرکت در آزمون قانون مطبوعات )